söndag 2 juni 2013

Lite blandade rapporter

Har varit väldigt dåligt med fiskerapporter på bloggen på sistone. 
Den guidade gäddturen med Peter Törnqvist gick bra. Vi fiskade med massa beten som jag aldrig tidigare fiskat med, förmodligen för att jag inte speciellt gått in för att fiska gädda, mer än från isen. Jerkbaits och svart zonker, var det som gällde. 50 gäddor sedan bröt vi. Medelvikten var fin 3-4kg. Företagsmatchen vann vi med 28-17, för er som nu undrar fiskade guiden också 5st fick han.
Igår kördes första vertikalpasset på Tisaren, här kommer ekolodet helt till sin rätt. 18st gösar i båten blev det totalt, 4 av dessa var godkända. Ingen större modell, största 60.
Nu väntar service av motor och byte av soppaslang. Nya batterier skall också införskaffas. Tack till fiskefeber som gjorde reportaget om batterier i senaste numret, snabb respons från det att jag mejlade redaktionen.
Till dig som lånade min kätting utan att fråga, så vill jag bara säga att jag nu skaffat en ny! 
Esab draget 13/6 Trolling på Östra Laxsjön. Kaptensmöte 1645! OBS endast för anställda på företaget.
Sketfiske mvh Kristofer

Inga kommentarer: